Henkel
Ragasztási tájékoztató
Tisztelt Felhasználó!
A faipari szerkezetekben –a szakma és a vegyipar fejlődésének következményeként- megsokasodtak a ragasztóanyagok. Egyre több speciális ragasztási feladat került a faipari termékgyártók technológiájába, ami egyedi termékeket igényel. Tájékoztatónkkal segítséget szeretnénk adni a ragasztási feladatokhoz rendelhető legjobb ragasztóanyagok kiválasztásához.
Igényeink megfogalmazása
Már a megrendelő igényeinek megismerésekor tisztázni kell, hogy az adott szerkezetnek milyen elvárásoknak kell megfelelnie, pl.:
- víz- és hőállósággal kapcsolatos elvárások,
- élragasztásnál a ragasztási fuga iránti igény (natúr, színes, transzparens)
Saját technológiai és üzemi adottságaink ismerete
Ismernünk kell a ragasztással kapcsolatos berendezéseink műszaki paramétereit, üzemünk adottságait, vagy külső partner bevonása szükséges a minőségi munkához.
- ragasztáshoz szükséges alapvető körülmények biztosítottak-e (pl.
szükséges hőmérséklet, huzatmentesség)
- táblásításnál, tömbösítésnél a szükséges felhordó eszközök megléte,
- furnérozásnál présnyomás, préshőmérséklet ellenőrzése,
- élragasztásnál előtolás, feldolgozási hőmérséklet pontos ismerete,
- élanyagok „igényeinek” ismerete (min. előtolás és hőmérséklet, előkenő igény)
Termékválasztás:
A ragasztó forgalmazók kínálata M-on megfelelő. Némi utánjárással a speciális ragasztóigények legtöbbje is megoldható. A mai napig rendszeres igény az olcsó-még olcsóbb termékek iránti igény. Válasszuk a megbízható forrásból, szakmai háttérrel rendelkező cégek ajánlatát. Termékváltáskor ellenőrizzük a néhány alapvető tulajdonságát a használni kívánt terméknek.
- töltőanyagtartalom,
- viszkozitás,
- műszaki paraméterek összehasonlítása,
- megrendelés, szállítás, folyamatos ellátás lehetősége,
Technológiai előírások ismerete és betartása, szaktanácsadás
A forgalmazótól kérjünk termékismertetőt, biztonsági adatlapot és ne sajnáljuk az időt azok tanulmányozására.( a ragasztás sikere apróságoktól is függhet, pl. pihentetési idő betartása, téli, nyári időjárási eltérések kezelése) A gyártási háttérrel, vagy kapcsolattal rendelkező forgalmazók előnnyel rendelkezzenek, mivel a bonyolult ragasztási feladatok megoldásához szakmai tanácsadó háttérrel rendelkeznek. Használjuk ki szaktudásukat.
Döntési mechanizmus
A ragasztóanyag általában a termék értékének max. 2-4%-a. Ne feledjük, hogy egy reklamáció sokkal nagyobb kárt okozhat, mint a termékek közötti árkülönbözet.
Reklamáció kezelés
A szállító-és a gyártó közötti egyet nem értés legtöbbször e-téma körül alakul ki. A reklamáció rendezését kezdjük saját magunkon. Lehetőleg ne az a személy végezze az ellenőrzést aki a munkát végezte (ellenőrizzük gépünk paramétereit, munkatér,-anyag,- ragasztó hőmérsékleteket, diszperziós problémánál ragasszunk fenyő -és keményfát is, a törési próbát 24 óra után végezzük. Keményfánál ne várjunk fatörést!
Lejárat esetén derítsük ki, mikor vásároltuk le a ragasztót, kinél járhatott le a termék. Ha mindent rendben találtunk először házunk táján, indítsuk a reklamációt Bejelentése történjen írásban, tartalmazza a ragasztó nevét, kiszerelést, gyártási számot, lejárati dátumot, vásárlási adatokat. Kérjük a szállítótól szakértői vizsgálatot.
Sikertelen reklamáció esetén kérjünk vizsgálati jegyzőkönyvet. Ez alapja lehet egy tovább lépésnek, vagy választ adhat arra, milyen hibát követtünk el munkánk során.
Budapest, 2018.07.01.
Ecseri József
Lenkei Bútorszerelvény Kft.
Termék összehasonlító táblázatok:
(A táblázatokat készítette Zalavári András Henkel Magyarország Kft. )